вівторок, 9 січня 2018 р.

Початок січня. Різдво. Вертеп. майстрування

Ми не вміємо просто відпочивати чи нічого не робити. В нас завжди купа всього. 
З намистин, що ще залишилось, зробили чудовиї різдвяних янголят

дуже меін подобається це фото. сніжинки і зірочки - одне з того, що ми майстрували на ялинку в часі адвенту. а звірята - подарунок від Миколая для Яринки

я гарна з люлькою і в лляній сукні))

Святвечір

Наша ялиночка

Листівки друзям та близьким

Перший новацький вертеп. Ми це зробили. і чудову зірку в придачц. яка крутиться і дзвенить

імбирні пряники, які діти самі вирізали. а на Миколая рознесли сусідам разом з мандаринками

Сценарій цьогорічного вертепу

НОВАЦЬКИЙ ВЕРТЕП 2018
1.     Новак
2.     Смерть
3.     Звіздар
4.     Пастушок
5.     Міхоноша
6.     Мудрець
7.     Воїн
8.     Ірод
9.     Ангел
10.                        Чортик
11. Жид
Звіздар:Слава Богу! Добрі люди!
Хай Вам радо нині буде!
Бо до вашої оселі
Рій новацький йде веселий.

Новак:Йде непросто в Вашу хату,
Йде, щоб всіх Вас  привітати.
Й розповісти Вам новину,
Що Ісус родився нині.

Пастушок:Літ минуло вже чимало,
Як це диво в світі стало.
Та щороку в кожнім краю
Цю подію прославляють.

Міхоноша:Йдемо ми із хати в хату
Про це диво розказати,
Щоб потішити малого,
Молодого і старого.

Жид:   Йой-йо-йой!!! Несправедливо!!!
          Я спізнивсь. Я нещасливий...
Все без мене відбулось,
Все купилось, продалось!!!
Новак: Не хвилюйсь! У нас тут свято!
І гостей у нас багато.
Якщо хочеш – то за стіл...

Жид:   О-хо-хо! Єщо успіл!
Гутен морген! Гутен так!
Зер гуд хлопець - цей новак!
Гутне морген. Я до Вас
У найкращий для Вас час.
Мо – згендлюю,
Чи – сторгую.
Все міняю,
Все купую.
А що треба, то продам,
Бо я маю добрий крам.
Я політик не веду,
Я не лаюсь, не краду.
Гроші йдуть самі до банку,
Бо встаю я спозаранку.
І кручуся де як можу,
Може й Вам я допоможу?

Новак: А чи знаєш ти новину
Про малу Божу дитину?
Що родилась не в палаці,
Де втішаються багаті,
Не на віллі між богеми,
А в стаєнці, в Вифлиємі.
Що родилась між бидляти...

Жид:   Так-так-так... Жид має знати!
Що??? Родилася дитина?
А багата там родина?
Я там можу щось спродати?..


Новак: Краще вже повіншувати!

Жид: Повіншую Вам, як жид добренький-
Хай від Вас втече біда усенька.
Нивка родить по сто кіп,
Сто колосків в один сніп.
Хай Вам родить і овес
На Ваш кінь, і на Ваш пес.
Хай не бракне молока
Ні в корови, ні в бика.
Хай розквітне кожен прут,
І яйце знесе когут!..
А за теє віншування
Дайте щось – не їв від рання.

Міхоноша: Жидику не прибідняйся
До новацтва приєднайся!
Бо новацтво із звіздою,
І з дзвінкою колядою
На Шептицьких побувало,
Погулянку не минало,
На Вірменській теж було...

Чортик: Обходило все село!..

Новак: Не село! А славний Львів,
Що колись Данило звів!
На честь сина так назвав,
І надію гарну мав:
Місто виросте наславу…

Чортик: Обходив я всю державу,
І скажу так - не всі люде
 Знають, що із ними завтра буде.
А чи стане їм зарплати
щоби жити в теплій хаті,
Щоб купити для дитини
Ну, бодай би… мандарини.
Чи покличуть в АТО тата
І коли його чекати.
  Чи … потрібні нам кордони,
 Все нові й нові закони.
 Чи … потрібно депутату
 Недоторканість давати,
 Безліч пільг, й  таку зарплату,
(показує руками, яка велика
 зарплата)
 Гарну пенсію (по-блату).
 Гарну жінку і машину…

Міхоноша: Чорте! Чорте! Стоп! Хвилину…
Ти чого тут розходився,
Ти на когось образився ?
Тут хороші всі крім тебе...

(Чортик сміється)
Чортик: Ах, Ви хочете до неба?
Та Вас там давно не треба.
Для Вас пекло вже готове –
 Не барітеся, панове!
Розрішать всі Ваші спори
І суди, і прокурори…
Бо нема у Вас тут права,
Вже руйнується держава.
Брат у Вас не любить брата,
Не шанують діти тата.
Рідну мову забувають,
Звичаїв не поважають…
(виходить ангел)
Ангел: Юродивий, геть із хати!
Як ти смієш так казати!
Є в народі нашім сила
Захід й схід вона здружила,
Північ й південь поєднала
І надію людям дала,
Що от ці різдвяні свята
Будуть гарно святкувати
І в Луганську, і в Карпатах,
І в палацах, і у хатах,
В Рівному, Кіровограді
Всі різдвяним святам раді.
 Бо величная ця днина
 Породила Діва Сина
 В Вифлиємі, у яскині,
 В яслах дивних жовто-синіх
 Спас тихенько спочиває
 Добрий люд благословляє,
 Що з дарами йде до нього
 До Ісусика малого,
До Ісусика дитини,
Щоб поклін віддати нині.

Пастушок: Я маленький пастушок.
По коліна кожушок.
Як Ісус ся народив,
Я ся дуже звеселив.
Й поспішили ми з братами
І з величними царями
До вертепу, до дитяти,
Щоб дарунки йому дати.
Ми принесли грудку сиру,
А царі – кадило й миро.
Ми взяли мале ягнятко,
Вони ж – золото дитятку.
Ми зложили все це щиро...
А дитя всміхалось мило.
Свої ніжні рученята
Простирало (простягало)мамі й тату.
А татусь пелени гріє
Й усміхається Марії...
Та ж у щасті і тривозі
Віддалася ласці Божій.
Тим часом в Єрусалимі....

Воїн: Всі, хто має вуха,
Нехай добре слуха!!!
Кожний з Вас: старий й малий,
І з великим чи з малим.
Всім із шляху геть вступитись,
Царю Іроду вклонитись!
Молоді, старі й малі
Всім припасти до землі!
І чекати так в тій позі
Аж проїде по дорозі
Сам правитель, Ірод-цар,
Цього краю володар.
Занесуть його в палати!..
Тоді можна буде встати!

Ірод: В путі хотілося поспати...
І там мені приснились сни...
Як полювали біля ставу
І вбили безліч дичини...
Вода в ставку стала червона...,
А в ній – купалась охорона.
Як голуб вирвався із рук...
А я згубив – й стрілу і лук.
Як пані з гострою косою
Так нагло билася зі мною...
Якісь такі ці дивні сни...
І щоб то значили вони?!



Воїн: Мій царю! Сталася новина!
Марія народила сина!
І кажуть мудреці:

Мудрець: «-Подія!
Це народився Цар – Месія».

Воїн:І кажуть:

Мудрець:В Вифлиємі в стайні
Вона ж тепер свята і тайна,
І зараз найдорожча люду
За іншу будь-яку споруду.
Бо там пробило джерело
Й спасення людям принесло.
Воно омиє люд від бруду,
Гріхів, обману і облуди!
І буде в рай відкрита брама,
Замкнена ще з часів Адама!..
Серед ангельських голосів
Спочив Владика всіх часів!
Усіх часів, усіх народів...»

Ірод: Та годі ж! Годі!!!... Годі! Годі!!!
Я знаю треба вірить слухам!..
Збери ти військо!.. І щодуху,
Галопом в місто Вифлиєм...

Воїн: Усіх ми хлопчиків уб’єм!..

Ірод: Не всіх, а тільки немовлят,
Таких, що в пеленах лежать!
...Я справлюся з цим самозванцем!..

Смерть: Сьогодні ж будеш моїм бранцем...
Сьогодні ж візьму твою душу
І кину в пекло... Це я мушу
Зробити скоро! Бачить Бог
У тебе тут кривавий рок!


Ірод: Щоби погрози ці забути
Прихильність смерті мушу роздобути...

О, люба Смерте! Смерте мила!
Чи  винця би ти не попила?
Може б в жида щось купила?..
Його в пекло прихопила?..
Бо жид має цукор, сало,
Чи ж тобі такого мало?..

Смерть: З тобою випити вина?!
Я випю кров твою до дна!
На світі ще ніяка сила
Мій твердий намір не змінила!
Настала вже твоя пора...

Ірод: О, смерть!.. Бере мене мара...

Жид: Вай-вай, вай-вай…
Як жаль, утік вже мій трамвай!...
Жида вбити?.. В пекло гнати?..
Смерть на жида нацькувати?...
Били жида єгиптяни,
Били німці, мусульмани,
Бив москаль, били козаки,
Ну а жид – живий бідака.
Бо жид має добрі гроші,
А за них усі розкоші:
Силу, славу, честь й жінок –
Все Вам дасть за них жидок.
Як женете – то вступлюся.


Новак: Я за тебе заступлюся!
Нам не треба слів образи,
Ненависти чи відрази.
Ми прийшли до цеї хати,
Щоби люд повіншувати.

Ангел:  Ми Вашу родину від серця вітаєм,
З Рождеством Христовим Ваш дім звеселяєм!
Бажаєм усього, чого лише треба,
Щоб Господь Вам дав із високого неба.
Щоб Господь Вам дав, і усенькій родині,
І спершу найменшій вкраїнській дитині,
Старенькій бабуні і діду старому,
Всій нашій Вкраїні і Вашому дому,
Всім тим, що по світу великім блукає,
Хай Бог помагає! Христос ся рождає!

Пастушок: Сійся-родися зерно до стелі,
Щастя селися у цій оселі,
У кожній хаті, в селі і в місті,
Щоб Ви прожили років хоч двісті.
Щоб жили в мирі і не старіли,
А з кожним роком - щоб молоділи.
З юнацьким серцем, з  любовю в ньому,
Жийте щасливо у домі цьому!

Міхоноша: В ці радісні свята,
на той Новий рік,
Я ледве торбинку до Вас приволік.
А в цій торбинці яснії зорі,
Щоб грошеняток Вам було доволі
А в цій торбинці місяць ясненький –
На Вашім столі хлібець біленький.
А втій торбинці вітрець-вітрило –
Вашому роду, щоб добре ся жило.
У тій торбинці листячко дуба,
Була би здорова родинонька люба.
Все з тої торбинки я Вам висипаю,
Покласти в торбинку уклінно благаю:
Кілечко ковбаски, кавальчечок сала,
Пампушок, горішків та чіпсів чимало.
А можна ще дати меду гонятко,
Щоби віншування ішло й далі гладко.
Не будьте скупенькі, паночку, панусю,
То в ріці Новому до Вас ще припруся.

Звіздар:Сійся-родися жито, пшениця,
Хлібець насушний, всяка пашниця!
Щоб добро плило в стайні й комори
Хліба не бракло у вашому дворі!
Сійся-родися серед народу
Віра, Надія, Любов і Згода!
Щоб в дні буденні і у дні свята
Наша Вкраїна була багата.
Щоб у достатку жили всі люди,
Хай ласка Божа в цім домі буде!

Христос рождається!
Христос рождається!
Христос рождається!



Немає коментарів:

Дописати коментар